محفظه خلأ ( مخزن وکیوم)

محفظه خلأ (Thermal Vacuum Chamber)

محفظه خلأ محیط بسته صلبی است که توسط پمپهایی مخصوص، هرگونه گاز و هوای موجود در آن تخلیه شده تا شرایط خلأ جهت انجام آزمایشهای فیزیکی را فراهم آورد. این شرایط جهت آزمایش عملکرد تجهیزات مختلف از جمله سنجندههای فضایی کاربرد دارد.

محفظه خلأ محیط بسته صلبی است که توسط پمپ هایی مخصوص، هرگونه گاز و هوای موجود در آن تخلیه شده تا شرایط خلأ جهت انجام آزمایشهای فیزیکی را فراهم آورد. این شرایط جهت آزمایش عملکرد تجهیزات مختلف از جمله سنجنده های فضایی کاربرد دارد. نمونه های این تجهیز که از جنس آلومینیوم ساخته شده باشند، اجازه کنترل شرایط مربوط به میدانهای مغناطیسی داخل محفظه را نیز برای کاربر فراهم می آورند. در مقابل نمونه های تولید شده از جنس استیل، از تاثیر هر گونه میدان مغناطیسی در داخل محفظه جلوگیری میکنند. همچنین در کاربردهای مربوط به آزمایشگاههای سنجش از دور، امکان کنترل شرایط دمایی محفظه نیز حائز اهمیت میباشد. در قسمتهای مختلف محفظه های خلأ، معمولاً چندین مجرای ورودی و خروجی تعبیه میشود تا امکان بررسی و آزمایشهای مورد نظر بر روی تجهیز واقع شده داخل محفظه را فراهم آورد.
https://vacuumpumps.ir/
محفظه خلا جهت تست سنجنده TIRS ماهواره LandSat 8
 •
https://vacuumpumps.ir/
                       محفظه خلا تست ماهواره CHEOPS آژانس فضایی اتحادیه اروپا
 •
بطور کلی میتوان گفت که محفظه های خلأ حرارتی که در کاربردهای کالیبراسیون سنجنده های فضایی، مورد استفاده قرار می-گیرند به منظور شبیه سازی شرایط خلأ و دمای فضا، پس از پرتاب سنجنده کاربرد دارند. با قرار دادن سنجنده در این محفظه و بررسی نحوه کارکرد آن، میتوان به پیش بینی مشکلات احتمالی و نحوه پاسخدهی آن در شرایط واقعی پی برد. برخی از نمونه های این تجهیز علاوه بر شرایط خلأ و دمای شبیه سازی شده، مجهز به موتورهای دورانی جهت شبیه سازی سرعت زاویه ای وارد به سنجنده نیز میباشند. هر محفظه با بهره گیری از سیستمهای پمپاژ، سیستمهای ترموکوپل و قرائت دقیق، امکان کنترل شرایط داخلی را فراهم میآورد. همچنین جهت کنترل دمای داخل محفظه از سیستم فریز کننده Polycold  و مجموعه از گرمساز ها استفاده میشود. به همراه این تجهیز، نرم افزار جانبی و سیستم کنترل نیز ارائه میشود.
 •
 https://vacuumpumps.ir/
برخی از مدل های محفظه خلا (بدنه مرکزی)
آدرس کوتاه شده: https://isa.ir/s/mfanh0
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *