پمپ خلاء آبی

پمپ خلاء آبی

پمپ خلاء آبی، که به آن پمپ وکیوم رینگ آب نیز گفته می‌شود، یک نوع پمپ دوار تک محوره و جابجایی مثبت است که برای کاربردهای صنعتی مختلف، خلاء یا وکیوم ایجاد می‌کند. این پمپ‌ها در شرایط کاری سخت، مداوم و بدون توقف طراحی شده‌اند و از آب برای خنک کاری و سیلینگ استفاده می‌کنند.

مزایا پمپ خلاء آبی

پمپ خلاء آبی به دلیل عملکرد ساده، بدون تماس و بدون استهلاک قطعات، یک گزینه مناسب برای انتقال بخارات، گازهای معمولی، گازهای دارای آلایندگی و همچنین خطرناک است. این پمپ‌ها به دو صورت تک مرحله‌ای و دو مرحله‌ای طراحی شده‌اند و در بعضی موارد کاربرد کمپرسور را نیز دارند.

اجزای اصلی پمپ خلاء آبی

پروانه و پره‌های آن، شفت، سیلندر و سر سیلندر، هوزینگ، کلکتور‌های ورودی و خروجی و ورودی و خروجی سیال از قسمت‌های اصلی پمپ خلاء آبی به شمار می روند. این اجزاء بسته به سایز پمپ خلاء آبی، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم روی شاسی با قسمت الکتروموتور کوپل می‌شوند.

کاربردهای پمپ خلاء آبی

پمپ خلاء آبی در صنایع مختلف از جمله شیمی، نفت و گاز، داروسازی، بسته‌بندی، پلاستیک و غیره استفاده می‌شود. این پمپ‌ها به دلیل قدرت خلاء بالا، کاهش استهلاک، طول عمر بالا و بسیاری از ویژگی‌های مثبت دیگر، یکی از محبوب‌ترین و پر مصرف‌ترین نوع پمپ وکیوم هستند.

مزایای پمپ خلاء آبی

پمپ خلاء آبی به دلیل استفاده از آب برای خنک کاری و سیلینگ، در شرایط کاری سخت و مداوم کار می‌کند. این پمپ‌ها در مقایسه با پمپ‌های خلاء خشک، کمتر نیاز به تعمیر و نگهداری دارند و عملکرد پیوسته و مناسب در هر شرایط کاری با راندمان کاری و بازدهی بالا دارند.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *